فیلبند مازندران

رزرو شما برای مهمانی در روستای فیلبند، مازندران

Paypal

مهم: شما را به وب سایت پی پال متصل خواهیم داد برای تکمیل پرداخت امن خود را

Take payments via PayFast (redirect method).

اوج باستان

Overview

ویژگی های مهمانی:

فیل بند کجاست؟

فیل‌بند روستایی از توابع شهرستان بابل و مرتفع ترین ییلاق های استان مازندران ایران است. دسترسی به این روستا از جاده هراز آسان تر می باشد زیرا مسیر بابل آسفالت نبوده و پیچ و شیب های زیادی دارد و با ماشین غیر آفرود رفتن کمی مشکل می باشد.لذا برای رسیدن به این روستا مسیر هراز و سنگچال بسیار آسان تر می باشد.سیر دسترسی به آن از جاده هراز، ۲۵ کیلومتری جنوب آمل به سمت شرق و به سمت سنگچال دارای فرعی است. طول جاده فرعی تا سنگچال ۱۸ کیلومتر و فاصله پرشیب سنگچال تا فیلبند نیز حدود ۵ کیلومتر است.

درباره ی فیل بند:

اهالی به این روستا فلبن می‌گویند که کوتاه شده ی فیل‌بند است. روستای فیلبند در جنوب بابل در بخش بندپی غربی، واقع شده است. ارتفاع این ییلاق رویایی بیش از ۲۳۰۰ متر از سطح دریا می باشد و اکثر مواقع ابرها زیر پای شماست. در این روستا، در فصل‌های بهار و پاییز امکان اینکه شما در یک نیم روز، بیشتر پدیده های جوی از قبیل: ابر، مه، باران، برف، تگرگ، رگبار و ناگهان رنگین کمان و هوای آفتابی را مشاهده کنید وجود دارد.

زمستان در فیلبند زود شروع گشته و نزدیک به هفت ماه از سال همه جا پوشیده از برف می شود به طوری که راه های ارتباطی مسدود       می شود و تقریبا این روستا خالی از سکنه می گردد. در بهار با جاری شدن رودخانه ها روستا جانی دوباره می گیرد و گردشگران به این ییلاق سفر می کنند.

این ‌روستا از چندین چشمه ی آب معدنی برخوردار است که برخی از آنها بسیار کوچکند. چشمه لار یکی از چشمه‌های کوچک این روستا به حساب می‌آید که دارای املاح معدنی بسیار خوبی برای بر‌طرف‌کردن درد‌های کلیه می باشد.

اقامت در روستای فیل بند:

پیشنهاد ما برای تور فیل بند  و اقامت درفیل بند، به جای ویلای اجاره ای، مهمانی در منزل یکی از میزبانان خوب مهمان ایرانی در فیل بند می باشد.

Tour's Location

Loading Maps

Tour's Program

حوالی ظهر رسیدیم و با استقبال گرم خانواده ی محمدی روبرو شدیم. خیلی تحویلمون گرفتن. نوشیدنی محلی خوردیم و بعد هم یه ناهار محلی خوشمزه. یه مقدار استراحت کردیم و به اتفاق میزبان راهی شدیم تا اطراف رو بهمون نشون بده. من قبلاً هم اینجا اومده بودم اما میزبان جاهای جدیدی رو به ما نشون داد که خیلی زیبا و بکر بود. گشت وگذار با یه محلی خیلی متفاوت بود با گشت و گذاری که خودمون همیشه داشتیم. حوالیِ هوا تاریکی برگشتیم. این موقع فضای منطقه حال و هوای عجیبی داره و عطر و بوی خاصی رو آدم میتونه استشمام کنه. بعد از یه شام جانانه، آقای محمدی و همسرش برامون از منطقه و آداب و رسوم و افسا نه ها و داستان محلی گفتن. این قدر میزبان با اون لهجه ی شیرینش ما رو سرگرم کرده بود که متوجه گذرزمان نشدیم. دیگه احساس خستگی می کردیم. هیچی بهتر از یه خواب راحت توی این خونه محلی ی گرم و صمیمی نبود.
    صدای پرندگان و بع بع گوسفندان، یواش یواش با روشنی و برق طلوع خورشید ما رو از خواب ناز بیدار کرد. به به چه صبح زیبایی. پرده ی اتاق رو کنار زدم. منظره ی زیبایی از بهشت روی زمین رو می شد به وضوح دید. صبحانه با نون داغ محلی وکره و پنیر و عسل محلی و... جای همتون خالی. خیلی چسبید.کم کم آماده شدیم بریم ارتفاعات و به دل کوه و جنگل وجاهای بکری که آدم های کمی به اونجا میرن. ناهار همونجا با میزبان ماهی کباب خوردیم. بعدازظهر هم میزبان برنامه ی رقص وآواز محلی، تدارک دیده بود و آخرشم یه خواب ناز توی خونه ی محلی تر و تمیز.
    امروز یه مقدار زودتر بلند شدیم و میزبان به ما یاد داد چطور شیر گاو رو بدوشیم و نون محلی بپزیم. خیلی باحال بودو بخصوص موقع دوشیدن شیر که هی احساس می کردیم گاو الان شیرها رو چپ می کنه. به هرحال صبحانه که با مشارکت خودمون تهیه شده بود رو صرف کردیم و راهی شدیم بریم کشاورزی و دامداری رو ازمیزبان خوبمون یاد بگیریم. بعدشم تیراندازی با تیر وکمان. بعد از ناهار و استراحت رفتیم بازی و تفریحات محلی تا شب. شب هم توی کوه و جنگل های اطراف شام درست کردیم و همونجا هم خوردیم. خیلی هیجانی بود.
    امروز بعد از گذشت سه روز وکسب کلی تجربه و تفریحات و هیجانات سالم و خانوادگی وقت برگشتن بود. توی این چند روز خیلی با خانواده ی میزبان اخت شده بودیم. انگار چندین سال در کنار هم بودیم. من به خاطر شغلم تا حالا به کشورهای زیادی سفرداشتم و توی هتل های لوکسی اقامت داشتم. اما انصافاً این راحتی، غذای سالم و طبیعی، برخورد میزبان و مهمان نوازیش، رو نمیشه توی هیچ هتل پنج ستاره ای پیدا کرد.